»Meni je dramatika všeč, sploh izbira letošnjih del. Torej, dve Antigoni, ki ju lahko lepo primerjamo, saj je med njima veliko razlik in podobnosti, o katerih lahko pišemo v eseju. Zanimivi sta tudi drugi dve deli, v vseh pa je pomembna vloga ženske na odru sveta, kar je zelo dobra tema.«
»Književnost je klasična, če ustreza trem osnovnim komponentam: če bralcu prinaša spoznavno, estetsko in etično razsežnost.«
»Pokroviteljski odnos moških do žensk se v delih izraža na drugačen način. V Antigonah se odvija v javni sferi, drugje pa se dogaja v zasebni sferi. Zdi se mi, da ta odnos izražajo s tem, da žensk ne slišijo, na njih gledajo zviška.«
»Upor v intimnem svetu pa bo sprožil neke spremembe tudi v družbenem okolju. To v bistvu velja za vse štiri literarne junakinje.«
»Njen vpliv, njene vrednote so najširše. Tudi Nora je pomembna z vidika emancipacije in enakopravnosti žensk, a Antigonina moralna načela, ki v ospredje postavljajo ljubezen, človečnost in to, da človek ne sledi nekim zunanjim normam, temveč samemu sebi, dosegajo ne le žensk, temveč vse ljudi.«
»Prva ženska na odru sveta je bila Sofoklejeva Antigona.«
»Šele me, sodobne žene, smo odkrile ono, čemur pravimo duša, odkrile smo v sebi lastno voljo, lastno presojo, samozavest osebnosti.«
»Zofka Kveder ni obračala pogleda stran, tudi ko je resnica močno bolela.«
»Bila je res neverjetna. Med drugim je s pisateljevanjem in urednikovanjem v štirih letih odplačala hipoteko za hišo v starem delu Zagreba, medtem ko je bil njen mož na fronti.«
»Da se ženske lahko izobražujemo, da smo finančno neodvisne, da krojimo lastna življenja, da govorimo na glas in soodločamo. Vse to je nekje pri Zofki Kveder. In zato sem ji hvaležna.«
»Feminizem se je začel v Aleksandriji, močan je bil v renesansi s Katarino Siensko, ki je podprla Michelangela. To so bile strašne ženske, in bile so zelo redke.«
Kliknite povezavo za prikaz izjav v želenem obdobju